به گزارش مشرق، به منظور ساماندهی فعالیت رسانه های فضای مجازی، ارتقاء جایگاه و بهره وری هرچه بیشتر این رسانه ها در تولید خبر، گزارش و تحلیل های خبری و همچنین افزایش ضریب نفوذ این رسانه ها در داخل و سطح منطقه و جهان، شاخص های رتبه بندی رسانه های فعال در فضای مجازی توسط یک کارگروه تخصصی تهیه شده است و سپس در جلسه ای با حضور نمایندگان تعدادی از خبرگزاری های کشور، تکمیل شد و اصلاحاتی در آن صورت گرفت.
از آنجا که روش معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در اجرای برنامه های جدید و پیشبرد هرچه بهتر امور مربوط به رسانه ها، بهره گرفتن از دیدگاه و نظر مدیران، سردبیران، خبرنگاران و کارشناسان حوزه رسانه است، اینک این پیش نویس در معرض صاحب نظران قرار می گیرد تا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در خصوص ضرایب، مرجع تشخیص، فرمول محاسبه، ترکیب هیئت کارشناسی تطبیق این شاخص ها و ... اعلام نمایند.
ذکر چند نکته نیز ضروری به نظر می رسد:
1- دست اندرکاران محترم رسانه استحضار دارند که در حال حاضر شاخص های متقن و قابل اعتنایی که معرف میزان فعالیت حرفه ای و تأثیرگذار رسانه های فضای مجازی باشد، در دسترس نیست و «سایت الکسا» نیز به خاطر پاره ای از نواقص، محل ایهام است.
2- در این پیش نویس حتی الامکان سعی شده است از شاخص های قابل محاسبه و مبتنی بر معیارهای کیفی، بومی و در عین حال حرفه ای استفاده شود تا احتمال اِعمال سلایق فردی به حداقل برسد.
3- برای هیئت تطبیق شاخص ها و رتبه بندی رسانه های فضای مجازی، دو استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، دو نماینده از شورای هماهنگی خبرگزاری های کشور و یک نماینده از شورای هماهنگی پایگاه های خبری پرمراجعه پیشنهاد شده است که قابل حذف، اضافه و اصلاح است.
متن این پیش نویس را از اینچا مشاهده کنید.
از آنجا که روش معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در اجرای برنامه های جدید و پیشبرد هرچه بهتر امور مربوط به رسانه ها، بهره گرفتن از دیدگاه و نظر مدیران، سردبیران، خبرنگاران و کارشناسان حوزه رسانه است، اینک این پیش نویس در معرض صاحب نظران قرار می گیرد تا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در خصوص ضرایب، مرجع تشخیص، فرمول محاسبه، ترکیب هیئت کارشناسی تطبیق این شاخص ها و ... اعلام نمایند.
ذکر چند نکته نیز ضروری به نظر می رسد:
1- دست اندرکاران محترم رسانه استحضار دارند که در حال حاضر شاخص های متقن و قابل اعتنایی که معرف میزان فعالیت حرفه ای و تأثیرگذار رسانه های فضای مجازی باشد، در دسترس نیست و «سایت الکسا» نیز به خاطر پاره ای از نواقص، محل ایهام است.
2- در این پیش نویس حتی الامکان سعی شده است از شاخص های قابل محاسبه و مبتنی بر معیارهای کیفی، بومی و در عین حال حرفه ای استفاده شود تا احتمال اِعمال سلایق فردی به حداقل برسد.
3- برای هیئت تطبیق شاخص ها و رتبه بندی رسانه های فضای مجازی، دو استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، دو نماینده از شورای هماهنگی خبرگزاری های کشور و یک نماینده از شورای هماهنگی پایگاه های خبری پرمراجعه پیشنهاد شده است که قابل حذف، اضافه و اصلاح است.
متن این پیش نویس را از اینچا مشاهده کنید.